lauantai 2. elokuuta 2008

Vielä murinaa...

Metsästin siis perjantaina Oulusta vesisäiliöpensseliä, ihan turhaan. Näin kävi loppukeväälllä Kuopiossakin, Kajaanista nyt puhumattakaan...

Toinen juttu, mikä minua on mietityttänyt. Rakastan leimaamista ja niiden värittämistä. mutta kunnon vehkeiden puuttuminen tietysti turhauttaa... Olen kohta vuoden haaveilut Derwentin 72 kpl:een kynäväripakkauksesta, akvarellina tai vesivärikyninä. Mielestäni olen molempia joskus nähnyt, mutta ihmettelen miksi molempia olisi myynnissä (ja viime aikoina olenkin törmännyt vain vesivärikyniin). kun myyjät ovat väittäneet niiden olevan aivan sama asia! Jotenkin kummasta syystä minulle joskus olisi jäänyt kuva, että vesivärikynien värit olisivat hennommat ja akvarellikynissä taas voimakkaammat. Mutta mene ja tiedä...

Te viisaammat, kertokaa minulle onko tuollaisissa eroja, ja onko niitä akvarellikyniä enää myynnissäkään?? Viimeksi molempia kynärasioita olen nähnyt Kajaanin Suomalaisessa ehkä vajaa vuosi sitten.

Ja vielä purnausta, kun nyt kerran alkuun päästiin... Saakohan tuota Papruksen suomalaista tekstileimasarjaa enää mistään ostettua? Siinä olisi niin ihania tekstejä!

Kommentoikaa, vastatkaa, jos tiedätte vinkkiä tai vastausta edes johonkin näistä. KIITOS ja kumarrus!

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tarkoitat varmaan Derwentin Watercolour pakkausta, mitä metsästät... Se on nyt ollut tarjouksessa Suomalaisessa olikohan hinta 45 euroa... tai jotain sinne päin.

En nyt ole varma, että mitä sulle on tarjottu siellä....

Itse nykyään käytän enemmän Derwentin Inktense kyniä, joissa väri on voimákkaampi.... Erona näissä on se siis, että jälki on vähän tussimaisempi.... Näitä on ollut Suomalaisessa hintaan 34 euroa (tai jotain sinne päin)... 48 kynän setti... ja 24 kynän setti oli tarjouksessa 19 euroa.

Mulla olisi kyllä säiliökynäpakkauksia ylimääräisiä, jos kiinnostaa. Laita sähköpostia :)

TaijuS kirjoitti...

Kiitti Maiju! Minäpä otan sinuun yhteyttä säiliökynien takia ;)

TaijuS kirjoitti...

Kiitti Maiju, just tätä pakkausta olen nähnyt Kajaanin Suomalaisessa, ja nyt Oulussa. Mutta kun muistelen viime syksynä nähneeni täällä Kajanissa Derwentin Akvarellikynäpakkauksenkin. Nyt vain myyjät väittävät, että nämä Derwentin Watercolourit ovat akvarellikyniä...?
Mahtaako näitä Derwentin Inktense kyniä olla tuollaisessa 72 kynän jättipakkauksessa, ja mikähän mahtaa olla sellaisen hinta? Mitä eroa sillä sitten on tuohon Watercolouriin paitsi, että ovat voimakkaampia? Käytetäänkö niitä aivan samoin?
Vai olisiko viisainta siirtyä ihan Pro Markereihin, joiden väristä pidän, mutta joista ei ole minkäänlaista kokemusta muuten...?
Olen malttamaton värittäjä, siksi olen tykännyt vesivärikynistä ja tavallisista vesiväreistä.

Anonyymi kirjoitti...

Hei Taiju, oletkin jo saanut vastauksen, olin juuri tulossa kertomaan tuosta suomalaisen tarjouksesta. Ajattelin itselleni hakea.

TaijuS kirjoitti...

Juu, kiitti vain, Tiitsa!
Eilen sieltä mukaan lähti ensimmäinen Markeri-sarja. Vielä en ole ehtinyt kokeilla niitä, mutta vaikuttaa, että flunssa on iskemässä, niin jos sitten... Eihän flunssaisena toki muuta voi tehdä, kuin katsoa tv:stä hyviä englantilaisia sarjoja ja askarrella.. ;s